Latvijas kultūras kanona konkursa finālā arī Saldus vidusskolas skolēni!

skvērs

Latvijas Kultūras kanona konkursa desmitgades tēma – “Ainavas paplašināšana: daba, kultūra un es”.

Mācību gada sākumā 11.klašu skolēni, interešu izglītības pulciņa “Domuzīme”dalībnieki- P. Siliņa, J. Aleksejeva, H. D. Zomerfelds- pieņēma izaicinājumu veikt 1. kārtas uzdevumu- izveidot ideju kopumu par jaunu, oriģinālu pastaigu takas maršrutu savā pilsētā, tās apkārtnē. Papildus nosacījumi- jāatklāj komandas idejas saistība ar kādu Latvijas Kultūras kanonā esošu vērtību, jāiekļauj ainaviskums kā vērtība.

Kurzemes reģiona kārtā komanda atklāja ideju, kuras pamatā iekļāva kopsakarību– Saldus- M.Čaklais- R.Kalniņa filma “Elpojiet dziļi”- I.Kalniņa mūzika ar M.Čaklā vārdiem.

Tas izdevās veiksmīgi, tādējādi tika iegūta iespēja papildināt savas zināšanas 2. kārtā un piedalīties Kultūras kanona konkursa finālā Rīgā, Latvijas Nacionālajā bibliotēkā.

Pēc fināla kārtas skolēni apkopoja savus ieguvumus, iespaidus. J.R. Aleksejeva apgalvo: “Ļoti pozitīvi novērtēju iespēju 2.kārtas radošajā seminārā no pieredzējušiem gidiem, tūrisma maršrutu veidotājiem mācīties par pastaigu takas veidošanas principiem, nosacījumiem, pat par vēstījuma dramaturģiju.

Tā kā saldeniece esmu nesen, tad maz zināju par dzejnieku  M.Čaklo un viņa saistību ar Saldu. Tagad zinu daudz vairāk, izprotu atsevišķu vides objektu nozīmi Saldū. Pilnveidoju prasmi pārliecinošāk uzstāties.”

H.D. Zomerfelds saka: “Man aizraujoša šķita 5 km garās pastaigu takas vairākkārtēja  realizēšana, piem.,vispirms interesentu grupiņai, vēlāk 10.,11.kl. skolēniem un pirms konkursa fināla arī  Kultūras kanona žūrijai.”

P.Siliņa pauž gandarījumu: “Man bija interesanti piedalīties procesā, kurā no idejas  tapa reāls pastaigu takas maršruts, kurā ir M.Čaklā dzejas pieskārieni. Saskaras kāda mums zināma vieta Saldū, vēstījums par to un  M.Čaklā dzeja, kas izskan pazīstamās dziesmās. Konsultējoties ar datorskolotāju G.Valdmani,izveidojām  2 veidu bukletus, vienā no tiem iekļauti kvadrātkodi, kuri aizved līdz nepieciešamai dziesmai. Aizraujošākais bija pastaigas takas maršrutu  padarīt interesentiem pieejamu tikai virtuāli, izmantojot lietotni Actionbound, kurā es iekļāvu mūsu veidotu, klasesbiedru ierunātu audiālu vēstījumu , vizuālu informāciju, kura palīdz atšifrēt vienu pazīstamu M.Čaklā dzejoli. Vēl mēs  komandā spriedām par to, kam piemērota šī taka un vai M.Čaklajam patiktu šāda pastaiga, “kurā ej kā apmātais, ej kā brīvais”.Mums prieks par to, ka ir interesenti, kas vēlas izzināt mūsu veikumu. Mums saistoši likās uzzināt, kā uzdevumu veikušas 13 citu Latvijas skolu komandas. ”

Konkursa fināla kārtā bija arī otrs izaicinājums –  komandai jāatklāj savas zināšanas par kultūras vērtībām zināmā TV raidījuma vadītāja U.Joksta erudīcijas konkursā.

Komanda gandarīta par procesu un  lepojas- ieguvām pat divas speciālbalvas- Latvijas Kultūras ministrijas Skolas somas balvu, kā arī Latvijas Nacionālās bibliotēkas balvu. Ar prieku izmantosim uzdāvināto ielūgumu  š.g. 3. maijā kopā ar  komandas konsultanti, skolotāju A.Gidrēviču  doties uz Liepājas teātra izrādi “Diagnoze- jaunība”.

Lai top kultūrainavas paplašināšana!