Saldus vidusskolas komandas Kultūras kanona finālā

Š.g. 31. Janvārī Latvijas Nacionālajā bibliotēkā aizritēja Latvijas Kultūras kanona fināls, kurā skolu komandām galvenais uzdevums bija domāt un runāt par Latvijas brīvību, Latvijas Kultūras kanona  vērtībām, reizē atklājot savu radošumu un pašizpausmi.

Konkursam bija trīs kārtas, otrajā un trešajā kārtā  piedalījās divas Saldus vidusskolas komandas. 10.klases komandā – N.Svilāne, A.Kunkule, K.Ķetlere, 12.klases komandā – E.Mikāls, R.Petrāviča, D.Gavars. Konkursa ietvaros netiešā veidā piedalījās  arī citi Saldus vidusskolas skolēni, jo konkursa uzdevumu nosacījumi ietvēra domu, ka Kultūras kanona vērtības jāatklāj arī citiem jauniešiem, komandu radošās idejas jāaprobē, jāizgaismo plašākam interesentu lokam. Komandu dalībniekiem bija iespēja ne tikai atklāt savu radošumu, bet gūt priekšstatu, kā tas atbalsojas…

Konkursa ietvaros  23.janvārī 10.klases komandas dalībnieces Saldus vidusskolā  sarīkoja notikumu, kurā pulcināja tos, kuriem ir tīkamas kokles skaņas, kam ir interese par I.Ziedoņa dzeju un citām Kultūras kanona vērtībām.

Lepojamies- 12.klases komanda konkursa finālā ieguva Latvijas Nacionālās kultūras centra speciālbalvu par  oriģinālo performances ideju, kura iekļāva  O.Vācieša dzejolī notvertu domu „ Mēs lemjam paši.”   Vēstījums ietvēra domu-Indivīdam ir  iespēja veikt izvēli, bet dažkārt nākas  secināt, ka tā var būt arī tik smaga kā akmens, ka mums pieder brīvība sasvārstīt notikumus, procesus. Ikvienam  ir izvēle sekot kādām iemītām pēdām vai iet savu ceļu.

Konkursa finālisti atzīst –ir  ieguvums sadarboties, izpētīt Kultūras kanona vērtības un pievienojot tām savu radošo interpretāciju, dažkārt pārvarot pat šaubas.  Bija interesanti ieklausīties citu finālistu idejās , izprast dažādas koncepcijas, kas veidotas, ņemot vērā vienādus noteikumus. Fināla pasākuma vieta LNB kore iedvesmoja.

Paldies Kultūras kanona konkursa atbalstītājiem,jo  balvās saņēmām biļetes uz kultūras pasākumiem- teātra izrādēm un koncertiem. Tātad atkal ir ceļazīme- satikties kultūrā.