Mēnesis labbūtības zīmē noslēdzies!

Realizējot projektu “Labbūtības ceļakartes aktivitāšu īstenošana Saldus novada pašvaldībā”, projekta mērķgrupas 16 dažādiem jauniešiem tiks sniegts atbalsts psihoemocionālās labsajūtas uzlabošanai, celta pašapziņa, lai varētu sagaidīt no jauniešiem atziņas“ Es varu, es gribu, man sanāk”.

Viņi ir iemācījušies jaunas prasmes- ēdienu gatavošana aizrāva visus. Saskatījuši brīvā laika pavadīšanas iespējas, jo apguvuši spēles, kas spēlējamas pat esot attālināti- mēmais šovs zīmējot, karaoke, skolotāju bērnības spēles- “Zini vai mini,”Atnes man” , “Kartupelis”un citas , iepazinuši latviešu kino, atjaunojuši  komunikāciju prasmes starp dažāda vecumposmu jauniešiem. Ir guvuši priekštatu ko darīt, kad liekas, kad nav ko darīt, kādas ir iespējas ārpus skolas, pat pilsētas un novada, kā pavadīt brīvo laiku saturiski un izglītojoši, par ko stāstīja Latvijas Jaunatnes padomes pārstāvis Raivis Tauriņs.

Prot pamanīt vai atpazīt sev līdzās citu jaunieti, kuram vajadzīga palīdzība un zin, kur vērsties pēc palīdzības, jo to apguva Liepājas pusaudžu resursu centra mentoru nodarbībā.

Skolā tika radīta droša un atbalstoša vide jauniešu psihoemocionālās labbūtības saglabāšanai- iekārtots atpūtas stūrītis ar 9 pufiem ne 7 kā plānots, fotorāmjiem un galdiem.

Ilgtermiņā projekta ietvaros labiekārtotā atpūtas vieta skolas garderobē veicinās visas skolas skolēnu labsajūtu, radīs viņos vēlmi tur būt, runāt, satikties, pavadīt pilnvērtīgi brīvo laiku skolā. Aktivitāšu un nodarbību laikā gūtās zināšanas un prasmes kā atrast sevi, ka sev palīdzēt, kā sevi nodarbināt, kā pamanīt, kam vajadzīga palīdzība, skolā veicinās līdzatbildības sajūtu, uzlabos skolas iekšējo vidi, savstarpējo komunikāciju. Tā  rezultātā mazināsies Covid-19 attālinātā mācību laika gūtās sekas, ka arī skolēniem būs zināšanas kā tās savlaicīgi novērst, ja attālinātais mācību process un savstarpēja komunikācija atkal tiek liegta, valstī esošās epidemioloģiskās situācijas dēļ.

Paši dalībnieki ir atzinuši, ka vēlas turpināt ēdienu gatavošanas nodarbības, pat attālināti, vēlas turpināt draudzēties savstarpēji, ir guvuši domubiedrus, nejūtoties vakaros mājās vairs “vieni”, kaut zoomā, bet sajūta ka neesi viens.

Ļoti vēlas spēļu vakarus ar skolotāju bērnības spēlēm klātienē, turnīrus starp klasēm.

Viena skolniece nopietni ieinteresējusies un vēlas kļūt par mentoru, lai palīdzētu pusaudžiem tikt galā ar psihoemocionālām problēmām, savu palīdzīgo roku sniedzot uz vietas, te skolā.

Izskatās ka būs turpinājums!

“Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2021.-2023. gadam ietvaros”