Septembris-dzejas mēnesis izskanējis!

Dzeja dejo 2024

Septembris mūsu skolā latviešu valodas un literatūras, kā arī teātra mākslas stundās atnāca ar moto- “Dzeja dejo”.

4.-12.klašu skolēni runāja, klausījās dzeju , rakstīja par dzeju. 9.-12.klašu skolēni koncertlekcijā “Dzeja un mūzika” izzināja par dzejas un mūzikas saistību. Tā bija iespēja bagātināt savus kultūras priekštatus un emocionālo pasauli.

Skolēnu pārdomas (fragmenti)

Septembra Dzejas dienu ietvaros iepazinos ar Dainas Avotiņas dzejoli “Ne jau putns…”.Tas mani uzrunāja ar savu īstumu, vienkāršību un mieru. Pārlasot šo dzejoli, sapraru un sajutu, cik ļoti varu to saistīt ar sevi…

Dzejolī centos atrast daļiņu no ikdienišķuma, no tā, ko visi tik ļoti mīlam un cienām, bet pieņemam par pašsaprotamu…Autore , stāstot par vectēvu, raksta : “Nu ja, vecaistēvs pavasaros visu mēdz pielabot, sakārtot, apraudzīt, sak, te ir viņa tēvamājas.” Šajā teikumā ieraugu arī sevi, savu tēti, vecotēvu, jo esmu uzaugusi ģimenē, kura par vienu no vērtībām uzskata sakoptu vidi…”                                    

Evelīna Kronberga, 11.m kl.

I.Ziedoņa dzejolis “Es mīlu tavas acis”man lika iedomāties un sajust to, ka dzejoli skaitu kādam man svarīgam cilvēkam. Šis dzejolis man lika justies kā pieaugušam cilvēkam.

Gints Krīgers , 9.c kl.

Autori, rakstot dzeju, savos daiļdarbos ietver dzīvē piedzīvotus notikumus, noskaņas, sabiedrības aktualitātes… Piemēram, Atmodas laikā M.Čaklais rakstīja : “Tu vari raut un ķert, un grābt, un citus krāpt, sevi krāpt.Tev likteni nepiekrāpt.”Šajās rindās ietvertais zemteksts ir aktuāls mūsdienās. Dzejnieks vēlējies mudināt dzejas lasītājus aizdomāties par godaprāta nozīmi sabiedrības norisēs.

Damārs Druvaskalns, 11. m kl.

I.Ziedoņa dzejolis “Es iešu uz ielas tev klāt”rosina pārdomas par tiešu komunikāciju(..) un uzspiestām robežām, tas rosina pārdomas par mūsu pieklājības rāmjiem. Mans atradums tiešām ir vērtīgs, jo tas mani mudina runāt, draudzēties, iepazīties, lūgt palīdzību…

Kate Rozentāle, 10.k kl.

Lasot dzeju, cilvēki var justies iedvesmoti, viņi var ieraudzīt sevi dzejā (…), lasītāji var attīstīt savu emocionālo inteliģenci.Dzeja var ierosināt darbību.

Līga Grudule , 10.k kl.

Es iedvesmojos no O.Vācieša dzejas, jo “nekad nav par vēlu sākt darīt to, kas tev patīk”.

Laura Lejniece, 10.k kl.

Dzejolis atrodas savā pasaulē, savā dimensijā. Šo dimensiju nav viegli sasniegt, bet, protams, tas ir iespējams. Es novēlu, lai izdodas ieraudzīt , saklausīt, izprast pasauli , kurā ir dzeja, kā arī pasauli, kas atrodas dzejā.

Paula Vlasova ,10.k kl.